Werkwijze keuring

Stap 1: Keuring aanvragen

Vraag op onze website direct een keuring aan. Hierbij vragen we o.a het adres van de te keuren woning, het aantal m3 en uw contactgegevens. Deze gegevens hebben wij nodig om de prijs van de bouwkundige keuring vast te kunnen stellen en een afspraak in te plannen. U kunt een keuring aanvragen en optioneel datum/tijd aangeven. Vervolgens nemen wij contact met u op.

Samen met de verkopende partij stemmen wij af op welke dag en tijd de keuring plaats kan vinden. De makelaar en/of de verkopende partij zal aanwezig moeten zijn in verband met toegang tot de woning. Uiteraard kunt u als opdrachtgever aangeven of u bij de keuring aanwezig wilt zijn. Graag ontvangen wij vooraf de verkoopbrochure/inmeetbrief en kadastrale gegevens van het object.

Wij leveren binnen 24 uur na aanvraag een definitieve prijsopgave v.w.b. de kosten van de bouwkundige keuring. Gaat u hiermee akkoord dan nemen we telefonisch contact op om de afspraak voor keuring definitief te maken en deze dient u per e-mail te bevestigen.

Stap 2: Bouwkundige keuring

Op de afgesproken datum ontmoeten we elkaar bij de woning en kunt u op dat moment nog eventuele aandachtspunten aan ons doorgeven. Vervolgens doen we een ronde door het huis en kunt u uw vragen stellen. Aan het einde van de ronde delen we alvast onze eerste bevindingen. Vervolgens ontvangt u de rapportage digitaal.

Stap 3: Oplevering rapport

Binnen enkele dagen ontvangt u het bouwkundige rapport per email. Indien gewenst kunt u het rapport per post ontvangen, hieraan zijn kosten verbonden.
De bouwkundige keuring bestaat uit:

  • Het inspecteren van de woning binnen en buiten
  • Dak in- en exterieur
  • Schoorsteen
  • Dakkapellen en dakramen
  • Goten en afvoeren
  • Gevels en kozijnen
  • Kruipruimten, kelder en fundering
  • Vloeren, wanden en plafonds
  • Technische installatie

Mocht u vragen hebben over het rapport dan kunt u ons een mail sturen of telefonisch contact opnemen.